• BLÅSIGT OCH REGNIGT PÅ KINNEVALLEN. MEN SEGER MED 2-0!

    Trots miserabla väderförhållanden mötte ÖSIK.s trogna supporterskara mangrant upp dagens match. Flertalet kände sig nog belåtna vid hemfärden. Jag efterlyste lite mer go och jävlaranamma efter Kållandsö matchen. Det blev det. Ett Kinne-Vedum med 3 segrar i bagaget är aldrig ett lätt byte.En första halvlek där ÖSIK förde spelet men hemmalaget försvarade mycket bra. Närmare mål än Alfons ribba och ner på mållinjen kom vi inte.Paus 0-0. Vi fick vänta en kvart in på halvlek nr 2 innan målet änligen kom. Upprinnelsen var K-V som skapade sin bästa chans i matchen. Full kalabalik framför mv Melvin där försvaret blockade skott både 2 och 3 gånger. På det en halvkontring där Victor fick skottläge från 23 m. Hemmakeepern var ute på vift och var på bollen som ändå letade sig in i målet. Härligt med 1-0 ledning, men 30 min kvar... Med allt att vinna öste hemmalaget på med allt man hade. Matchen hårdnade till men vår 16-årige reservkeeper Melvin Antonsson höll för trycket, Istället fixade Victor en frispark 24m från bortamålet i 90:e min. Alfons Ernryd stegade fram och drog iväg en isare rakt i nät!! 2-0 matchen avgjord och 3 poäng in på kontot!! Gött! Bäst idag Rasmus Algotsson på liberon.Alltid på rätt plats och placeringssäker som få. Erik Stadling får också en stjärna i kanten för sin första halvlek. Nästa omgång möter vi Saleby hemma på IP fre 22-5. U-laget matchar mot Hällekis-Trolmen mån 18-5.Den matchen spelas på Sönevallen. Tills dess! Vi ses! Lars E. Fick frågan var mv Felix håller hus? Svaret är så långt bort man kan komma nämligen i Nya Zeeland. På min tid fick man åka på semester till Borås Djurpark. Tiderna förändras.... Herr 14 maj 0kommentarer
  • Föreningsjobb på Lidköping City Pull

    ÖSIK har flera föreningsjobb under ett år. För att få intäkter och för att skapa gemenskap i föreningen, Vår medverkan i tävlingen Lidköping City Pull är ett viktigt föreningsjobb, där ÖSIK har hand om parkering, entréer och hamburger/korv/drickaförsäljning under LTPC:s tävling i traktorpulling. Tävlingen är nu på fredag 15 maj med första start kl 16.30. Man börjar med de lättare viktklasserna och från kl 20 är det Eurocup-klasser. ÖSIK kommer att ha bemanning från kl 15 och fram till städningen vid försäljningen är klar. Då har klockan med mariginal passerat midnatt. Totalt är vi drygt 70 personer från ÖSIK som gör pass på 3-5 timmar. Till er som är med och nu läser detta: -Tänk på att anmäla er i teamentren innan ni går till ert uppdrag. I teamentren finns en namnlista med alla ÖSIK-funktionärer. Vi blir avprickade, får funktionärband och hamburgerbiljett. -Vädret kan ställa till det. Vi för vara beredda att göra de anpassningar som behövs utifrån LTPC:s beslut. -Kolla gärna LTPC:s hemsida, www.ltpc.se, för mer information om tävlingen. Lite kuriosa: När det är som mest tryck i entren behöver vi sälja en biljett var tredje sekund för att undvika långa köer. I hamburgerförsäljnngen måste vi sälja en hamburgare var sjätte sekund. Tävlingen är en Euro-cup med deltagare i europeisk toppklass. Samma gäller för vår medverkan, väl! Europeisk toppklass. KAH Örslösa-Söne IK 13 maj 0kommentarer
  • FEMETTA I TIDIGA LÖRDAGSMATCHEN!

    Kållandsö var på besök på lunchmatchen idag. Slutresultatet stannade på 5-1 till ÖSIK efter en målexplosion med tre mål på 8 min mellan 10-18 min. Allt frid och fröjd? Nej då. Mestadels en loj insats där glöden lös med sin frånvaro.De avgörande passen var allt som oftast för långa eller för korta. Sen drog vi på oss en hel drös gula kort. Sånt brukar som bekant straffa sig frampå höstkanten.... I mål deuterade Melvin Antonsson som bara var sekunder från att hålla nollan.Målet tillkom efter total obefintlig markering på frispark. Mycket onödigt... Nu vanns ändå matchen med 5-1. Detta beroende på att vi är ett betydligt bättre lag än ö-borna. Inte minst under målrycket i matchinedningen. Matchen prestation stod Frans Stensson för när han sprintade 50 m och hann fram på Måns inlägg. 4-0 betyde det! Övriga mål gjorde Melvin B, Joel K,Alfons E och i andra halvlek Victor A. Piggast var Melvin B som jobbade fram många bollar på mittfältet. Framåt blir Frans en allt piggare inlektion. Tre backlinjen höll tätt i 89 min där Liam var outstanding med skallen. Joel blev ju t.o.m målskytt nä han drog in en frispark från 30 ! Nästa match är redan på torsdag (k-h färdsdag). På bortaplan kl 13:00 möter vi då alltid svåra K Vedum. Kan man hoppas på en kanoninsats? Jag tror det! Men redan nu på måndag styr U-laget kosan till Bronäsvallen och N Härene. Lagledare Johan S kanske luftar några otippade namn. Åk dit heja får ni se..... Vi ses! Lars E Herr 9 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter