• Sista seriematchen 2015

    På lördag äntrar vi Ahléns Buss för färd till Mossbrott med dessa pojkar: N Johansson A Larsson M Lundgren E Jaldenius O v Knorring F Andersson M Johansson E v Knorring S Arkelöv J Henningsson R Lindlöv R P Ajnestål J Nilsson J Gustavsson L Andersson Avresa Örslösa k:a 12.50 G.a vattentornet 13.05 Herr 1 okt 2015 0kommentarer
  • ÖSIK bättre än Mellby...

    U-lagets hysteriska höstform håller i sig. Men idag såg det mörkt ut på förhand. Fyra sena återbud gjorde att den tilltänkta 15-mannatruppen smalt ihop ordentligt. Rickard Ahlén packade dock trunken snabbt och så blev vi 12 spelare i laget. Rolle och Emil dök upp 5 min före avspark och körde igång direkt. Eftersom motståndarna, serietvåan Mellby, mönstrade en stark laguppställning var oddsen inte direkt på våran sida... Svenska spel hade nog haft en 50 ggr stålarna på ÖSIK seger. När sen Mellby redan i 2:a matchminuten satte 1-0 bakom "Skuggan" kändes det mest som att nu gäller det att hålla nere siffrorna. Den gamla beprövade "skogstaktiken" togs till heder. Två jättemisstag av Mellby bjöd dock in ÖSIK i matchen. Rolle var på väg igenom när liberon kapade honom bakifrån. (han kunde ju inte veta att vår spjutspets aldrig gjort mål på ett friläge!). 73-årige domare Sahlin kunde bara dra upp det röda kortet. Staffan Arkelöv sköt frisparken löst skruvad mitt i målet, men Alfred "Mos" missbedömde bollbanan totalt och så var det kvitterat. 1-1 stod sig halvleken ut sen de röd-svarta grabbarna kämpat storstilat. Taktiken i pausen var enkel. Fortsätt jobba. Ge inte Vidja och company i hemmalaget någon ro. Med 10 min kvar och fortfarande 1-1 började man snegla på klockan. Kanske skulle vi kunna knipa en bonuspinne.... Men! Det skulle bli bättre än så. Med 5 min kvar svepte Staffan (tror jag) in ett inlägg framför "Moset". Efter div motlägg gick bollen upp i atmosfären innan den damp ner fram vem om inte Roland "Rolle" Gustavsson. En fläkning och en lätt vrickning senare låg bollen i nätet och ÖSIK var sensationellt i ledningen. 2-1!! Sista fem blev sen en sån härlig stund där alla kämpade och slet för livet när Mellby pumpade in bollar framför mål. "Skuggan" höll tätt och U-laget tog sin tredje raka seger, målskillnad 17-2! Perfekt avsluning på en helt okey säsong med U-grabbarna. Sju vinster två oavgjorda och fem förluster blev facit. De flesta förlusterna har också kommit när motståndarna mönstrat mer eller mindre rena A-lag. Staffan Arkelöv och Johan Nilsson har varit lagets ryggrad och visat härligt lagmoral i och med att dom ofta dubblerat. Staffan skyttekung med 12 mål. Mot slutet när spelartruppen som vanligt minskar har vi fått in lite nytt blod, bla i form av David Strömberg och Hampus v Knorring. Sen har ett gäng grabbar vars bäst före datum gått ut redan förra århundradet fyllt på. Emil Gustavsson och Stefan Lenntun visade ikväll en superbra vilja och instä'llning! Nu är U-lagets säsong över, med tanke på formtoppen hade den gärna fått vara lite längre men till våren väntar nya matcher. Träningen fortsätter dock, denna vecka tis och torsdag 17:45. Sen hejar vi på A-laget i Emtunga på lördag. Efter den matchen väntar fest med badtunna. Sen hoppas vi säsongen fortsätter med kval! På lördag vet vi svaret! Vi ses! Lars E. Herr 28 sep 2015 0kommentarer
  • Bilder från matchen mot Corner ligger uppe

    Bilder från matchen mot Corner ligger uppe Örslösa-Söne IK 27 sep 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter