• Bortamatch

    På lördag spelar vi borta mot Arentorp/Helås med fljande manskap: N Johansson D Strömberg J Nilsson M Lundgren S Arkelöv M Johansson R Svensson R Lindlöf A Strömberg A Koski M Larsson A Larsson A Ahlén J Svärd/Karlsson L Andersson Avresa G:a Vattentornet 10.20 Matchstart 12.00 Obs vi spelar på gräs Herr 31 mar 2016 0kommentarer
  • ÖSIK- Saleby 2-0

    Storsegern (7-2) mot Rackeby följdes upp med en ny seger mot en seriekonkurrent ikväll. På Framnäs numera lite luggslitna konstgräs stannade segermarginalen vid 2-0, halvtid 1-0. Truppen luftades rejält och många starka pjäser stod på sidan av. Två som var med i fredags Richard Svensson och Mattias Larsson såg med var sitt mål till att ÖSIK kunde ta en rättvis seger. I en för övrigt lite avslagen tillställning var det kanske viktigaste att visa att vi kunde vinna även om inte spelet klaffade till 100%. Isak Jaldenius var tillbaka efter sin knäskada som ju gjorde att han missade hela förra säsongen. Tillsammans med Johannes H (första halvlek) och Johan N (andra) såg han till att Saleby inte kom fram i alltför många farligheter. Spelande Salebytränaren M Eriksson hade bästa SIF-läget med ett jätteskott, men då fick Niklas J i ÖSIK-buren sträcka ut och tippa till hörna. Matchen fick ett trist slut när en Saleby spelare skadade knät i samband med en hörna och matchen blåstes av lite i förtid. Påskhelgen gav alltså två segrar vilket alltid är bra för självförtroendet. Spelar vi som första halvtimmen mot Rackeby kan vi se fram emot en rolig säsong. Men då gäller det att vi ligger i och tränar som helsicke även framledes. Redan i morgon kväll ses vi på Dinavallen i Råda! Lars E. Herr 28 mar 2016 0kommentarer
  • SEGER MOT RACKEBY!

    Efter några matcher i DM mot vasst div 4 och 5 motstånd mötte vi idag lite mer normalt motstånd i form av grannen Rackeby. ÖSIK inledde med en rolig halvtimme som gav mersmak. Bollen gjorde arbetet och det ringde med jämna mellanrum bakom RIK-keepern Tidblom. 5-1 var ställningen redan med 27 min spelade och då hade ändå Johan Nilsson "drömmålat" i egen bur.... ( ett självmål per säsong är godkänt). Nygamle Mattias Larsson sprang i djupet som i fornstora dar och blir en tillgång. ( dock missade han öppet mål från 3 m, farsan fick hämta bollen bortåt Netto....) Centrala mittfältet med Richard " RS " Svensson och Niklas Nyholm blir ett tillskott, den saken är också klar. Rutinen från högre divisioner (Råda och Gauthiod) lyser igenom alltsom oftast. Andra halvlek blev naturligt lite mer avslagen , till slut lyste iallafall slutsiffrorna 7-2 på den elektroniska anslagstavlan. Målen. ÖSIK: Mattias Larsson 2, Richard Svensson 2, Anders Koski 1, Elias Jaldenius 1 och Mattias Johansson 1. Spelarkritik: Förutom de redan nämnda nyförvärven svarade laget för en homogen insats. Koski och Mattias J lite extra plus. Bra insats alltså men det syntes att vi ändå har en växel till att peta in fram till seriestart. Mål. RIK: Självmål 1 samt Nermin Mescik 1. Spelarkritik: Gustav Nordmark bra , plus även till gamle bekantingen Victor Larsson-Abrahamsson. (Bättre bollsinne än pappa Mats, men de har väl alla.....) Vi kan också lita på att Rackeby kommer att vara betydligt skarpare när vi möts i premiären om 4 veckor. Nya träningsmatcher väntar, redan på måndag, Annandag påsk väntar Saleby. Dömde gjorde bollbloggare Jesper Bankemyhr och han klarade en lättdömd match bra. Ta´t lugnt med raketer och annat i påsk. Vi ses! Lars E. Herr 25 mar 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter