• Träning v 14

    Denna vecka tränar vi som vanligt på tisdag, Råda 19.00 Torsdag tränar vi 18.30 Örslösa IP. Match söndag borta mot Mellby 14.00 Herr 4 apr 2016 0kommentarer
  • ÖSIK' F02 vs ÖSIK's fd Damlag

    På lördag smäller det!! Årets första match på Örslösa IP blir en match för framtiden. Vi har ett lag som tar klivet från niomanna till elvamanna, från flicklag till Ungdomslag. Kan det vara fem tio år sedan vi hade ett tjejlag som spela på stor plan? Någon som vet? Så nu när vårt F02 ska spela sin första match på stor plan får de göra det mot ett hopaplock av återvändande damlagsspelare. Så kom ner till ÖIP på lördag 9/4 kl15:00 och heja på alla våra tjejer!! Örslösa-Söne IK 4 apr 2016 0kommentarer
  • Arentorp/Helås slog sargat ÖSIK

    Tyvätt måste jag börja med att vara negativ. Vi möter ett topplag i årsdebuten på riktigt gräs. Redan från början visste vi att 5-6 man var skadade-bortresta-sjuka. Sen kommer en hel hop senas återbud ytterligare. Inte kul arr vara ledare i det läget och möta A/H (med 4 avbytare) med endast 12 man. Skärpning! Så till nåt positivare. Matchen. Alla som kom fick sig en bra genomkörare. Axel, Linus br Strömberg mfl fick 90 min i hetluften som säkert gör nytta i framtiden. Arentorp/Helås styrde visserligen matchen men vi höll ställningarna relativt bra ändå under motvinden i första halvlek. Ända till 44:e minuten när hemmalaget kontrade in 1-0. Inte nog med det. Med sekunder kvar kom också 2-0... Vi hade behövt hålla krysset i pausen. Matchbilden stod sig i andra. Självklart orkade vi inte stå emot utan resultatet rann iväg till 5-1 mot slutet. Mattias Larsson fortsätter visa målform och satte reduceringen framspelad av Jesper Svärd-Karlsson. Bäste ÖSIK-spelare Robert Lindlöf som slet förtjänstfullt på mitten. Även Richard Svensson visade klass. A/H Mål: Andreas Johansson 3, Alexander Johansson 1 samt Magnus Werner . Tränare Svantesson hoppade in mot slutet och var på plan i flera sekunder innan han sträckte baksida lår... Nu tar vi nya tag och möter Mellby på Mellbyvallen nästa helg. vi ses! Lars E. Herr 2 apr 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter