• Mellby A - ÖSIK A 3-3

    En bra träningsmatch på Dina- Stadium mot Mellby slutade rättvist oavgjort, 3-3 efter ÖSIK-ledning med 1-0 i paus. Det blev en bra genomkörare för laget där vi fick visa att vi har mer än 11 spelare som håller måttet. Med 4 man på Skåneresa och en i Paraguay samt Niklas N skadad fick fler kliva fram och visa klassen. Den första halvleken präglades av många fina ÖSIK kombinationer som borde gett mer utslag i målprotokollet än det vackra mål som föll med 30 minuter spelade. En lång boll från mitten hittade Koski på vänsterkanten som elegant spelade in till Mattias Larsson. Denne vände bort backen och rullade in bollen bakom Alfred i Mellbykassen. Bättre fart på Mellby i andra och snart kom kvitteringen, 1-1 i 50:e minuten.Mattias Larsson var dock inte färdig med sitt dagsverke. Två nya mål satte ÖSIK i 3-1 ledning med timmen spelad. Mellby som till div 5-säsongen värvat mängder av spelare kom dock ifatt och med 10 min kvar kom 3-3 målet. Sista matchminuterna blev lite havaibetonat där båda lagen gick för seger. "Colten" fick lämna båset sedan han påpekat att offsideregeln inte gäller på egen planhalva..... Beröm till vindsnabbe Mattias Larsson förstås. 3 mål var riktigt bra och han verkar vara lika bra som när han senast spelade i ÖIF. Nye David Strömberg klarade högerbacken riktigt bra och mittlåset Isak J och Johan N stod pall. Dock måste Isak lära sig att dra bollen åt h-e ibland. (när krisen är total, alltså). Mellby då? Trots alla nya ger jag stjärna i kanten till gamle bekantingen Truls J. Lödet i vänsterdojan finns kvar vilket gav retur till sista målet. Mål: ÖSIK Mattias Larsson 3 Mellby: Kristoffer Svensson, Joel Hartman och Ismael Restelica 1 var. VI ses! Lars E. Herr 10 apr 2016 0kommentarer
  • Tjejerna intog Örslösa IP

    Härlig eftermiddag på Örslösa IP där 40 tjejer drabbade samman i en bra match. F02 med fullt lag, nyfikna och lite nervösa tjejer gick ut på planen för att möta 25 "lite äldre" damer med massor av rutin. En del åldersrutin andra fotbollsrutin från div. 2. Ingen lätt uppgift! F02 hänger med bra i 1a halvlek och rullar bollen fint. Damlaget rullar runt på ALLA 25 och det tar ett tag att väcka fotbollstänket till liv. 2-0 i halvlek. I andra kryper tröttheten fram hos F02 med endast två avbytare och rutinen märks, damlaget trycker på och målen trillar in. Matchen slutar 7-0. Alla tjejer i F02 gör en riktigt bra match och försöker spela fotboll hela tiden! Kör nu hårt på träning och match i sommar så ger ni damerna en ordentlig omgång i höst. Tack till alla damer som ställde upp idag! Tack F02 för att ni ville mötta "tanterna"! Tack publiken för att ni kommer till Örslösa IP i vått och torrt! Tack Christer mfl. för att ni iordningställt IP till oss! Tack Billan för den grymma idéen! /Mimmi PS. lägger upp fler bilder inom kort. Örslösa-Söne IK 9 apr 2016 0kommentarer
  • Klart

    Då var det klart att matchen på söndag spelas i Råda, samlingstid 12.45. Supportrar, matchstid 14,00 Dinaplanen Råda Herr 8 apr 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter