• Träning

    Observera att måndagsträningen 2/5 är flyttad till söndag 1/5 18.30 B-laget spelar nämligen på måndag. Herr 28 apr 2016 0kommentarer
  • Rackeby vann premiären.

    Seriestarten på Örslösa IP blev ingen munter historia för ÖSIK. Trots stort övertag i spel vände RIK mot slutet och vann med 1-2 .Trots stor ÖSIK-dominans med bl a missad straff, dröjde det till 60:e min innan Mattias Larsson fick in bollen bakom storspelande Tidblom i RIK-buren. Chanser fanns till både 2 och 3 mål till men bortalaget spelade med stort hjärta och kämpade storstilat. Som så ofta förr lyckades man även kontra in en kvittering i 84:e min. Slutminuten blev dramatisk. ÖSIK och publiken trodde på seger när en RIK-back rensade bollen i luften gott och väl 70-80 cm inne i målet. Domaren som stoid mitt på planen hade behövt en linjeman till hjälp.... I den allmänna palavern kontrade Rackeby och fick men en av matchens sista sparkar in segermålet 1-2. Vi får glömma detta och ta nya tag. Vi ses! Lars E. Herr 22 apr 2016 0kommentarer
  • Matchens profil

    För dem som har missat så är det dags för premiär på Fredag och i år kommer vi ha ''Matchens profil'' inför varje match där jag väljer ut en spelare som ska dela med sig med sina tankar inför den kommande matchen. Till premiären har jag valt ut vår kapten, målvakt och nummer 1, Niklas Johansson! Såhär tänker han inför premiären på fredag mot Rackeby: Hur många åskådare tror du kommer ner till Tigervallen på fredag? Alltid roligt när så många i klubben engagerar sig och fixar så mycket runt om kring själva matchen! Ett bra sätt att få en levande byggd och samtidigt lockar det nog också många utifrån! Vi har varit bortskämda med storpublik dom två senaste premiärerna men över 200 personer vågar jag nog gissa på iallafall. Hur slutar matchen? Vi går ju självklart för seger och något annat finns inte på kartan för oss! Vi har bestämt att göra hemmaplan till våran borg och vinna alla hemmamatcher! Samtidigt ska aldrig Rackeby underskattas, har varit många hårda matcher mot dom genom åren så det gäller att alla gör jobbet! Men jag tror på oss och säger 3-0. Vad är det viktigaste i en premiärmatch? Dom första matcherna i en serie är oerhört viktiga och då gäller det att poängen rullar in direkt! Ser vi på förra året så dröjde det innan vi tog poäng och istället fick vi jaga hela säsongen, så det viktigaste är dom 3 poängen! Vad gör du helst? En tunnel på kvadraten eller håller nollan i premiären? Alla vet hur mycket jag älskar att lira kvadraten och sätta tunnlar på framförallt henningsson på träningarna så är det inget som slår en seger och en hållen nolla! Det är det jag siktar på varje match och kommer göra på fredag likaså! Vi ses på fredag! #allatilltigervallen #forzaÖSIK Herr 20 apr 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter