• Pernilla Larsson på Örslösa IP.

    Medlemar i ÖSIK, ta chansen! Onsdag 11 maj kl18.30 kommer en av Sveriges mest meriterade domare Pernilla Larsson från Trollhättan till Örslösa IP. Hon kommer att prata om kost och vikten av att äta rätt när man tränar och dessutom dela med sig av sina erfarenheter som FIFA domare. Vi bjuder på korv och frukt. Välkomna! Örslösa-Söne IK 8 maj 2016 0kommentarer
  • U-lagsmatch

    På söndag gästas vi av Rackeby B på Tigervallen med följande Gubbar: J Dahlin L Andersson A Larsson A Strömberg A Ahlén R Alhén M Johansson E Gustavsson R Gustavsson J Stensson S Lenntun N Wolsén J Swärd Karlsson A Koski K Rönnqvist S Karlsson Samling Tigervallen 17.00 Herr 5 maj 2016 0kommentarer
  • Ny förlust

    Ännu en förlust på hemmaplan. Vad är det som händer? Vi pratar innan match att vi ska gå ut och ha kul och ge järnet. Efter 30 min. får vi vara tacksamma att det "bara står 0-1". Kållandsö, med ett antal hungriga yngre grabbar kryddat med Martin K och Johan T spelar de i stort sett ut oss första halvtimman. Vi tar oss dock i kragen och kan kvittera innan halvlek. Andra akten inleder vi det vi pratat om innan match. Första kvarten trycker vi på riktigt riktigt bra och skapar en handfull lägen, dock utan utdelning. Kållandsö sticker upp och gör 1-2. Strax där efter blir Koski utvisad. Gamnacke? Nä vi går ner på trebackslinje och får utdelning i 87 min. Tyvärr tar det bara 1 min. innan Kållandsö kan skalla in segermålet på en sitiuation som ser helt ofarlig ut. Vi lyckas ändå trycka på för en kvittering de sista minutrarna, tyvärr ljuder domare Bocks(mycket bra domarinsats) pipa för full tid och vi får inkassera årets andra förlust. Kan vi i fortsättningen börja matcherna som vi börjar andra halvlek finns det ingen anledning till oro. Beröm ändå till RS och Staffan. Målen: Rickard 1. Henning 1 Herr 4 maj 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter