• Matchens profil

    Då var det dags för säsongen tredje match och vår första bortamatch. Vi ställs mot ett vasst Axvall som har gått bra under försäsongen och har fått en hyfsad start i serien. Till morgondagens match har jag till "Matchens profil" valt vår vassaste vänsterfot och vår egen Dimitri Payet, Staffan Arkelöv. Såhär går Staffans tankar inför matchen: Vad har saknats i de två första matcherna som vi ska ändra på till imorgon? Det har saknats rörelse utan boll samt att vi värderat våra lägen lite dåligt när vi har boll. Detta ska det bli ändring på med start Fredag! Hur ser drömscenariot ut efter 90 minuter imorgon? En fartfylld match med två offensiva, krigande lag som avgörs med en frispark i 90:e! Vilken är din bästa egenskap på fotbollsplanen? Svårt att säga, vill nog påstå att jag har relativt god blick för spelet samt en bra passningsfot. Och då talar vi inte om den högra foten... Hur ser truppen ut i år i jämförelse med förra året? Jag anser att vi har en bredare trupp än förra året, vilket behövs så det blir konkurrens på positionerna. Nu får vi hoppas att gubbarna med skador snart är tillgängliga igen, då ser det riktigt ljust ut på den fronten! Till sist. Hur slutar matchen? Axvall är ett duktigt fotbollslag men jag tror stenhårt på seger, 1-3! Kom till Axvalls IP imorgon kl.19:00 för att stötta gubbarna till den första tre poängaren! #forzaÖSIK Herr 12 maj 2016 0kommentarer
  • Årets första bortamatch

    På fredag är dags att åka till Axvall för match. Följande pojkar får förtroendet: N Johansson D Strömberg J Henningsson N Hofling S Arkelöv A Ahlén R Svensson R Lindlöf A Strömberg J Nilsson M Johansson M Larsson A Larsson L Andersson J Svärd Karlsson Avresa Örslösa kyrka 16.45 G:a vattentornet 17.00 Herr 11 maj 2016 0kommentarer
  • U lags förlust 3-9

    Alldeles för många mål i baken. Men vi tar med oss första halvleken där vi spelar runt bollen mycket bra stundtals. Vi borde ha haft en 3-2 ledning när en av våra två ungdomar Emil Berg Svensson stötte in en retur men tyvärr blev målet bortdömt. Arvid Hägg spelade en stund i andra halvlek. Båda ungdomarna skötte sig mycket bra, bara att köra på och hoppas att ytterligare någon av dom andra ungdomarna kan vara med. Tyvärr så var vår andra halvlek inte riktigt lika bra som första ramlade in lite enkla bollar. Bra att glömma och ta nya tag till nästa match. Vi får ta oss i kragen och jobba lite hårdare. Tack Johan och Staffan för att ni kom. //Roland Herr 8 maj 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter