• Dramatik när U-laget vände 0-2 till 3-2!

    Ont om folk när U-laget skulle till Saleby ikväll. A-match i fredags och ny på onsdag. Saleby/ N Härene spelledigt och hade lättare med laget. Till slut styrde 11 man kosan mot slätta där en tolfte spelare lite oväntat anslöt. P-14 hade fått wo av ett Trollhättegäng som var för hongriga för att spela (ramadan). Emil Berg-Svensson kom och kunde skiftköra med vår åldrige Rickard Ahlén.... Ibland har man tur... Varm första halvlek där vi hade sola i öga och hemmalagets gamle Heimare Magnus Eriksson tog udden av våra anfallsförsök. 0-0 i paus och det såg rätt så bra ut ändå. Vad händer sen sen i början av andra? Saleby/NHBK som knappt haft en målchans gjorde 2 snabba mål och vi var hastigt och olustigt i 0-2 underläge. Domare Richardsson från Tumleberg som dömt bra i första verkade dessutom ha glömt pipan i domarrummet i halvlek.Spelet hårdnade till och ett rött (SIF/NHBK) och ett knippe gula hade utan tvekan kunnat delas ut. Anders Koski både gav och tog smällar som den värsta Muhammed Ali och låg ner på marken mer än han stod upp.... Till allas förvåning blev det straff (korrekt) när han kölhalades vid en dribblingsräd! Johan Nilsson som enligt egen utsago aldrig missat en straff satte säkert reduceringen 1-2. Bara minuten senare full kalabalik framför mål och Staffan Arkelöv stötte i kvitteringen 2-2! Nu var vi ordentligt på gång och Koski lobbsköt i stolpen från kortlinjen (helt sant).Fram på returen störtade Staffan A och gav med sitt andra mål ÖSIK ledningen 3-2!!! Jobbig sista kvart väntade. Hemmalaget med 4 avbytare verkade toppa laget och vi gick på knäna. Jesper S-K fick kramp och jag höll på att skicka in "Mv Skuggans herle (8 år) när jag insåg att han inte fanns med på laguppställningen... "Skuggan" senior räddade poängen med några svettiga parader mot slutet och vi tog därmed tredje raka segern!!! Träning tisdag och A-match (Varnhem) onsdag. En U-match kvar innan sommaren. Mellby hemma tisdag 21-6. Vi ses ! Lars E. Herr 12 jun 2016 0kommentarer
  • U-Laget borta söndag 18:00 mot Saleby/N Härene

    M Axelsson H v Knorring R Gustavsson J Nilsson J Svärd-Karlsson S Lenntun A Koski S Arkelöv L Andersson A Larsson S Karlsson E Gustavsson Vakant Vakant Avresa Örslösa 16:30 Läckögrillen 16:45 Samling Saleby 17:00, meddela om ni åker direkt. Ledare Lars E 0705107533. Vi ses! Herr 10 jun 2016 0kommentarer
  • KVIF - ÖSIK 3-2

    Det fanns inte mycket att klaga på i kvällens bortamatch mot fullpoängaren K Vedum. Utom resultatet... ÖSIK inledde matchen frejdigt och satte ordenlig press första kvarten. Då skickar hemmalaget upp en långboll på fixstjärnan Patrik Dahlin som får löpa trots ett par meter offside och 1-0 var ett faktum. Robert Lindlöv kvitterade innan paus med ett stolpe in skott. Inhoppande Andreas Strömberg fixade en straff i den 60:e min. Den satte Elias Jaldenius och så var det 1-2 på resultattavlan. ÖSIK hade en bra period och både Niklas N och Mattias L var helt rena men mv i hammalaget var strålande.Istället lite enkelt 2-2 på nick i 75:e. Tre skador ställde till det i slutkvarten. Niklas N. Mattias L och Robert L fick utgå och KVIF tog över lite utan att skapa chanser. Rickard Svensson satte ett skott i mål men domaren hittade en offside... Ett bittert slut skulle följa. P Dahlin fick lite väl enkelt slå in ett inlägg som efter div missar hamnade i mål och 3-2 i 88:e. Tre min återstod och dom utspelade sig till 90% på 10m2 vid ÖSIK:s hörnflagga. Smart och tillåtet men här skulle man som publik vilja se en regeländring som sätter stopp för detta. ... På tal om regeländringar. Vi kanske borde lägga in ett förslag att matcherna kortas till 87:mim. Då hade vi varit obesegrade i vår.... Skämt åsido. Vi gjorde en bra match. Poängen kommer kanske redan på onsdag möter vi Varnhem på IP!!! Herr 10 jun 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter