• Matchdaxs

    På måndag åker vi till Saleby för att anta nästa utmaning, följande gubbar får detta förtroende: N Johansson S Arkelöv E Gustavsson J Nilsson M Johansson R Svensson M Larsson J Henningsson J Svärd/Karlsson R Lindlöf J Stensson A Alhèn N Hofling A Strömberg Samling G:a Vattentornet 17.25 Herr 18 jun 2016 0kommentarer
  • EM PÅ IP

    vs på IP idag! Matchstart 15, insläpp från 14! Efter matchen finns de 🍔 till försäljning! Örslösa-Söne IK 17 jun 2016 0kommentarer
  • ÖSIK-Varnhem 4-2

    Skyfall och åska fördröjde matchen en stund och skrämde bort publiken.Dom som inte kom missade inte så mycket. Förra omgångens orättvisa tapp mot K Vedum satt i syket. Dessutom saknade vi en del spelare. T. o.m ÖSIK.s ordf Johan Stensson, hemkommen från EM i Paris, fick göra A-comeback.Matchen påminde om Sverige-Irland, dessvärre med ÖSIK i Sveriges roll. Lite håglöst och tamt med andra ord. En 4-2 seger blev det ändå till slut,paus 3-1, men det borde med lite skärpa i avslutningarna varit betydligt mer. Vet inte hur många bra lägen vi brände, det flesta skotten gick högt över och vidare i omloppsbana i atmosfären... Mattias Johansson satte två mål, Johan Nilsson och Rickard Svensson 1 var. Mest minnesvärt var annars Mattias volleträff underkant ribba och ner på mållinjen.Kunde blivit årets mål.! Ett nytt digitalt urverk, sponsat av ÖIF:s supporterklubb, invigdes också när notarius publicus Leif Sohlberg tryckte på startknappen. Skönt att nya klockan fick inleda med vinst.... Varnhem var ett trevligt gäng att möta som höll humöret uppe matchen igenom.Man lovade också lägga in matchbilder på sin facebook sida. Fotografen tog 700 bilder men lovade att rensa bort de 600 sämsta.... A-U lag spelar måndag och tisdag nästa vecka. Träning söndag. Vi ses !! Lars E. Herr 15 jun 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter