SÄKER 4-1 SEGER MOT SALEBY/N HÄRENE.
Saleby på bortaplan, det har många gånger var ett skräckmotstånd. Så inte ikväll utan ÖSIK tog en klar seger utan att behöva förta sig. Vi saknade än en gång en drös spelare, bla br Jaldenius, men ordf Stensson tog sitt ansvar och gick in på liberoplatsen. Mattias Johansson gjorde 1-0 den 20.e min . En vacker cross från Anders Ahlén förvaltades perfekt när han rundade keepern och satte nätet i dallring. Tvåan kom också innan paus när Rickard Svensson nickade in Staffans hörna. Saleby/N Härene var som Sverige, man hade inte ett avslut på mål i första halvlek. Tio sekunder in på andra sköt man dock ett skott, och det gick in...... 1-2 och lite nerv i matchen. Ordningen skulle dock återställas. Mattiasarna Johansson och Larsson satte två snabba mitt i halvleken och segern var klar. Sen borde vi gjort många fler mål men istället för att rulla in bollen eller passa drog man till för kung och fosterland 3m över..... Lite trist mot slutet när en hemmaspelare idiotsatsade mot Niklas Hovling som fick bäras av banan. Med halva serien spelad ligger vi därmed sex pinnar bakom tvåan Axvall och en pinne bakom trean Trässberg.Detta trots 4 (1) förluster i slutminuterna.Med lite stolpe in i höst kan vi kanske ställa till det i kampen om kvalplatsen. Åt K Vedum verkar det inte vara så mycker att göra . Taktiken "långa bollar på Bengt (Patrik Dahlin) " är hitills oslagbar i serien. 9 raka segrar har det blivit. Innan sommarvilan har vi kvar att möta Rackeby. Där har vi revansh att utkräva efter den nesliga 1-2 tappet i premiären.Vinst där och vi kan börja blicka uppåt i tabellen. U-laget har hitills tre vinster och två förluster. Imorgon tisdag 19:30 (obs tiden) möter vi Mellby på IP. Vi ses! Lars E.
Herr
20 jun 2016
0kommentarer
ÖSIK U-lag hemma mot Mellby tisdag 19:30
M Axelsson I Jaldenius A Koski J Nilsson S Arkelöv S Karlsson S Lenntun J Svärd-Karlsson P Larsson R Gustavsson L Andersson A Larsson E Gustavsson + någon mer Samling ÖIP 18:30 (obs tiden) Ledare Lars E 0705107533 Vi ses!
Herr
19 jun 2016
0kommentarer
Matchens profil
Ny match imorgon och vi ställs mot Saleby/Norra Härene på Salebyvallen. Inför matchen har jag valt att ställa några frågor till vår Duracell på ytterbacken, Jesper Svärd Karlsson. Så här tänker han inför morgondagens match. Seger senast med 4-2. Vad kan vi förvänta oss av laget till morgondagens match? Att vi ger 100% och lite till, går in i alla dueller för att vinna första- och andrabollarna, sedan med bra rörelse kunna hålla boll och skapa många lägen framåt. Hur är stämningen i truppen nu om man jämför med i början av serien? Stämningen är det inget fel på men den blir givetvis bättre i takt med att vi tar poäng. Snart vänder serien och vi har spelat hälften av alla matcher. Hur är känslan.... Vart ligger ÖSIK efter sista spelade matchen? Jag hoppas att vi tar full pott i den sista matchen och lämnat klungan med 12 poängare här i mitten. Sen så får vi satsa på att vinna höstsäsongen och så får vi se hur långt det bär. Vad gör du helst tunnlar Mattis på kvadden eller sätter segermålet imorgon? Att tunnla Mattis ger ju alltid ett lyckorus, men att avgöra matchen är nog ändå lite bättre. Så det optimala skulle ju va att tunnla Mattis och att bollen sedan går in i mål. Hur slutar matchen? Den här gången vore det kul med en hållen nolla och att vi nätar en gång mer än mot Varnhem, så jag säge 5-0! Ta er till Salebyvallen imorgon och se ÖSIK lira sista matchen innan serien vänder. Dock så möter vi Rackeby borta innan uppehållet. #forzaÖSIK
Herr
19 jun 2016
0kommentarer
Visa fler nyheter