• Lofadags

    Tisdag 5/7 spelar vi Lofa i Vinninga mot Corner 18.00. Ni som vet med er att ni inte kan vara med, hör av er till Roland eller Colten så fort som möjligt. I övrigt kommer laget ut på hemsidan senast söndag. Herr 27 jun 2016 0kommentarer
  • Nu vänder serien

    På onsdag är det dags att ta revanch på Rackeby. Dessa gossar får förtroendet: N Johansson D Strömberg I Jaldenius J Stensson J Henningsson A Strömberg E Jaldenius R Svensson S Arkelöv M Johansson J Nilsson A Ahlén J Svärd/Karlsson M Larsson N Nyholm Samling G:a vattentornet 17.25 Herr 27 jun 2016 0kommentarer
  • U-Laget ångar på!!!

    Strålande sommarkväll på IP. Fantasisk gräsmatta. Jesper Bankemyhr som domare. Två heltaggade lag. Ett hemmalag som vänder 0-2 0ch 1-3 till 7-3 seger. Kan det bli bättre? SVAR: Nej det kan det inte! Åtminstonde om man håller på ÖSIK..... Topplaget Mellby kom till spel med ett starkt lag med bla trollgubben Aman Daniel och LAIK:s skyttekung Robert Karlsson.Seger hade gett serieledning. Man öppnade också stenhårt och ledde snart med 2-0. ÖSIK med tre raka sprattlade till och Ken Rönnkvist satte en vänsterslägga från 35 i Ludvig Lindebergs kryss, 1-2. Tyvärr kom 1-3 när Robert Svensson nickade förbi "Skuggan" och en Mellbyforward fick öppet mål. Staffans A:s luriga skott strax innan paus gav 2-3 och lite hopp. Sen kom den. ÖSIK explosionen. På tolv minuter mellan 50:e och 62:a förvandlades 2-3 till 6-3.. Alla spelade som i trance. Mellby gjorde ett sista ryck och Mattias fick bravera i kassen. När man sen trodde att kulmen var nådd satte Stefan Lenntun 7-3. Vi som var med förr minns när Stefan (då Dahlström) fick benet avsparkat av Tomas "Mos" för över 20 år sen! Att Stefan gjort sitt sista mål hade jag nog satt mina besparingar på, men nu kom det alltså! En perfekt sommaravslutning för U-laget alltså. Alla förtjänar beröm för inställningen men Anders Koskis malande på mitten ger extra plus. Att han genomförde Vätterrundan i helgen kunde ingen tro. U-lagets "Golden Boy" Staffan Arkelöv får också en ros för sina 4 mål. Var det personligt rekord månntro? Andreas Strömberg sköt ett mål och blir bättre och bättre. Bättre avslutning går inte att få. Fjärde raka och tätkänning. Vinner nu A-laget borta mot Rackeby också kan man nog unna sig en extra whiskey på semestern..... En träning blir det före den matchen. Kolla upp när på hemsidan. Vi ses ! Lars E. Herr 21 jun 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter