• Tennissiffror för U-laget. 6-1!

    U-laget vann på Degeberg med hela 6-1. Ändå såg det länge lite skralt ut dan innan. Bara 5-6 spelare klara men sen vände det och vi fick ihop ett riktigt hyfsat gäng. Koski och Staffan kom hem efter lustturer. Jag lyckades skaka liv i br v Knorring. Joakim Hedsjö gjorde debut (men behövde syrgas efter 7 min...) Från 14-års laget kom Emil Berg- Svensson. Rolle Gustavsson återuppväcktes från det döda och när Niklas Och Henning från A-laget tillkom blev kompotten perfekt. Oliver v Knorring gjorde mål i sin första bollkontakt och Rolle drämde in ett drömmål från 30 m (jag hade precis tänkt att byta ut honom!) T.o.m Niklas J kom med i målprotokollet när han vackert satte en straff i krysset. Bäst var Jesper Svärd-Karlsson, nära en 5:a, men en indian i egna straffområdet drog ner betyget. Niklas var strålande så länge matchen var jämn och parerade ett antal frilägen. Målen: Sex enmålskyttar Oliver v Knorring, Anders Koski, Roland Gustavsson, Johan Nilsson, Staffan Arkelöv och Niklas Johansson. Därmed hänger vi med på övre halvan. Nästa match hemma mot Järpås sön 28:e kl 18:00. Innan dess träning måndag och A-match onsdag. Vi ses! Lars E. Herr 20 aug 2016 1kommentar
  • ÖSIK VÄNDE I SLUTET

    Fredagsmatch i kvällssolen på Sönevallen. Publiken njöt i solgasset och hemmasupportrarna kunde traska hem nöjda sedan hemmagrabbarna avgått med en 2-1 seger. Annars såg det länge bekymmersamt ut. Vi saknade en handfull lirare och serietvåan Axvall låg på med solen i ryggen i första halvlek. 0-0 i paus dock. Framme i 58:e minut kom så kallduschen. Axvall satte 0-1 efter hörnkalabalik. ÖSIK stegrade tempot men bortakeepern var som en vägg. Full satsning framåt gav luckor bakåt så även Niklas fick briljera i ÖSIK-buren. Vändningen skulle komma. Men den dröjde till det absoluta slutskedet. En frispark snett vänster, singlade in i straffområdet och Johan Nilsson satte fram kalufsen letade bollen sig in mål. 1-1 minut 88!!! Axvall blev helskärrade och ÖSIK tryckte på och skaffade sig en hörna på övertid. Försvaret rensade ut bollen mot mittplan. Robert Lindlöv fick bollen mitt i gapet. Det var ett sånt läge som elva gånger av tio hamnar i övre atmosfären. Robban lyckades hålla bollen efter marken och genom en skog av ben gick bollen rätt in i burgaveln!!! Vilt jubel förstås och lite radioaktiv rättvisa från vårens poängtapp i slutminuterna. Därmed hänger vi kvar i kampen om kvalplatsen. Seriesegern verkar alltmer som gjuten för K Vedum. Bäst i kväll Elias Jaldenius och mittbackskollegan Niklas Hofling. Tre poäng alltså och enligt det levande oraklet Göran Kjörk berodde det på att matchen gick på Sönevallen… Eftersom vi har 4 matcher kvar där ser det alltså ljust ut. Alla trivdes i kväll inte minst gänget på bortre stå ”Einbusk singers” som dagen till ära fått förstärkning från bl a Gillstad… Domare var Jesper Bankemyhr och det ska bli intressant att läsa på Lokalbollen vilket betyg Kjells framdukade bankett blir tilldelad. U-lagsmatch lördag 11:00. Sen kan man ta helg… Vi ses! Lars E Herr 19 aug 2016 0kommentarer
  • U-Laget på Degeberg lördag 11.00

    ÖSIK U möter Rackeby lördag 11.00. N Johansson S Arkelöv E Gustavsson S Lenntun? H v Knorring O v Knorring E Berg-Svensson L Andersson J Svärd-Karlsson A Koski R Gustavsson J Henningsson J Nilsson J Hedsjö P Larsson Ledare Lars E 0705107533 Samling Degeberg 10.15 Avresa Örslösa kyrka 9.52 Vi ses! Herr 19 aug 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter