• Ny seger på Sönevallen. ÖSIK-Trässberg 4-2

    Matchen idag började som den mot Källby förra omg. Dvs övertag för gästerna som skapade några lägen. Som sist åt sig ÖSIK in i matchen och tog över mer och mer. Utdelningen dröjde till 40:e min då Anders Koski trasslade på sedvanligt manér efter vänsterkanten. Några dribblingar senare passerade bollen målinjen bakom bortakeepern Sahlström med knapp styrfart. Fråga inte mig hur det gick till.... Strömberg junior ville inte vara sämre utan trixade på högerkanten. Liksom mot Källby slutade det med en brutal kapning och straff! Som senast var Elias Jaldenius säkerheten själv, även om han bytte hörn, 2-0 paus. Redan i inledningen av andra fick publiken ta fram den stora applåden. Elias la en frispark från mittzon och Rickard Svensson hängde som en gång Ralf Edström en halv meter över TBK försvaret. Bollen satt i krysset och årets mål var gjort trodde de 150 åskådarna. Redan 10 min senare fick man revidera "årets mål" snacket. Med klacken satte nämligen Anders Koski ett mål som hade fått självaste Zlatan grön av avund. Inte ofta man hör såna ovationer på div 6-nivå. Tror aldrig jag sett ett så grant mål annat än på TV. 4-0 med timmen spelad. ÖSIK var på väg mot en cross men en utvisning på David Strömberg dämpade ivern. När domaren sen blundade för en 3 meters offside blev det reducering. En straff fick också TBK så slutresultatet blev "bara" 4-2. Det räcker gott och nu har vi tagit sex pinnar mot Trässbergarna. Bra insats igen alltså trots att vi saknade Staffan Arkelöv, Niklas Nyholm och avstängde J Henningsson. Dessutom fick Mattias J utgå tidigt med sträckning i låret. Mittlåset Isak och Hofling säkra igen och framåt var Rickard och Elias på hugget. Filip "Colten" fick årsdebutera, som back(!) och klarade det galant. Detta var 10 segern på de senaste 12 matcherna och hade vi inte fått den usla starten i våras hade vi varit med i topp. Nu får vi gratulera K Vedum till seriesegern som firas i kavaj på skyttekungen Patrik Dahlins bröllop!! Kuriosa: Matchsponsor Bygg-Otto hade en tävling i spik slagning. Trots många proffs på området ( "Lellen", "Skalet", Ingemar S) med flera vanns tävlingen av en amatör från "Pinkesta" vägen. Roligt för honom som aldrig vunnit något i hela sitt liv.... Klockan 11:00 i morgon möter U-laget Saleby-N Härene. Vi ses! Lars E. Herr 10 sep 2016 0kommentarer
  • U-Lag hemma söndag 11:00 Sönevallen

    N Johansson S Arkelöv J Nilsson A Larsson L Andersson O V Knorring H V Knorring A Koski J Svärd-Karlsson A Ahlén R Gustavsson E Gustavsson J Hedsjö E Berg-Svensson P Larsson Samling Sönevallen 10:15 Ledare Lars E 0705107533 Herr 9 sep 2016 0kommentarer
  • Lördagsmatch

    På lördag gästas vi av andraplacerade Trässberg. Följande manskap får detta förtroende: N Johansson E Jaldenius I Jaldenius A Koski J Nilsson M Johansson R Svensson S Arkelöv J Svärd/Karlsson R Lindlöf F Andersson A Ahlén D Strömberg N Hofling A Strömberg Samling Sönevallen 13.45 Herr 8 sep 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter