• Sista bortamatchen

    På söndag styr vi kosan till Varnhem, dock inte för att gå i kloster utan för att försöka bärga tre poäng. Följande korgossar får detta uppdrag: N Johansson A Larsson E Jaldenius I Jaldenius A Koski J Nilsson M Johansson R Svensson S Arkelöv J Hedsjö J Henningsson J Svärd/Karlsson A Ahlén D Strömberg N Hofling A Strömberg Avresa Örslösa Kyrka 13.00 G:a Vattentornet 13.15 Herr 22 sep 2016 0kommentarer
  • U-LAGET SLUTADE TREA!!

    U-Lagets säsong är över. Precis som ifjol mötte vi Mellby på bortaplan i sista matchen. Precis som ifjol vann vi efter två fina mål. Precis som ifjol hette målgörarna Staffan Arkelöv och Roland Gustavsson. Därmed var tredjeplatsen säkrad. En mycket bra säsong, jag är helnöjd. Vi tar dagens match från början. Mängder av återbud gjorde att vi fick gräva djupt i spelartruppen. Gamla stofiler som Ken, Henrik O, Daniel Bill och Peter Eriksson kallades in. Alla gjorde en kanonmatch. Mellby tilläts knappt skapa en målchans på hela matchen. Mitt i andra halvlek vid 0-0 läge kom avgörandet. U-laget gjorde 41 mål i serien, de två vackraste sparades till sist. Två missiler i varsin klyka. Avskjutningsplats strax utanför straffområdet. Först var det Staffan som med vänstern prickade högra krysset. Alfred "Mos" i Mellbyburen hann knappt hämta andan innan "Rolle" med högern prickade vänsterkryss, vilka mål och segern var klar! Alla förtjänar överbetyg. Ken dirigerade från mittbacksplats. Oldin var stand in när krafterna tröt. Emil G tacklade ner store Hedwall som tappade humöret... Koski var som vanligt, dvs outstanding. Staffan leverar alltid. Backarna Jesper och Hampus har tagit stora kliv framåt under året. Har jag ev glömt nån var dom bra också.... Nu återstår ett antal träningar. A-laget har fortfarande chans på kval. Nästa säsong blir det nya tag för U-laget. Vi ses! Lars E. Herr 18 sep 2016 0kommentarer
  • K -VEDUM EJ LÄNGRE OBESEGRAT...

    Vi delar in matchen i 3 kapitel som vardera avhandlar 30 min. DEN FINA MATCHÖPPNINGEN Efter att ha öppnat lojt de två senaste matcherna var det ett aggresivare ÖSIK från start idag. Filip "Colten" fanns med igen och satte fart på kedjan. Jättechansen i 14:e borde gett mål, men skottet från nära håll gick mitt på målisen. Ändå kändes allt lugnt och man väntade på utdelning. Då kom det. Slumpskottet. K Vedums Mikael Lugn drog till på uppstuds från 30 m och bollen for som en häxpipa in bakom Niklas. Helt otagbart och ett tragiskt slut på första kapitlet. MATCHEN STÅR OCH VÄGER Mittdelen av matchen känns som om när två tungviktare "känner" på varandra. Ingen vill öppna sig och alla vet att nästa mål blir avgörande för matchkaraktären. Niklas Nyholm hoppar in och skuttar säkert omkring i 25-30 sekunder innan skadan går upp och det är bara att bryta. Inga misstag från Niklas sida iallafall... Några mål blir det iallafall inte åt något håll även om lite halvchanser dyker upp här och där. DET LYCKLIGA SLUTET Sista halvtimmen blev dock den första lik. ÖSIK tog tag i taktpinnen och i 70:e min kom utdelningen. Andreas Strömberg vred sig som en mask när han vände bort backlinjen och stötte in 1-1 målet .Nu var ÖSIK på G.K Vedum var bleka och det var en tidsfråga när segermålet skulle komma. I 80:e var det dags. Upprullning på vänsterkanten och inspel till "Colten". Snabb vändning och prickskytte med vänstern i främre klykan! 2-1 och femte raka 3 poängaren var bärgad! Några fler mål blev det inte och ÖSIK spräckte K Vedums förlustnolla. SAMMANFATTNING Trots segern ingen riktig fantominsats. Mera som en dag på jobbet. Att Filip Andersson kommit tillbaka betyder att vi blir vassare framåt. Men Andreas Strömberg växer in i seniorspelet för varje match. Den lite valpiga stilen från i våras är som bortblåst och vilket kanonnyförvärv vi fick lite från "ovan"inför serien. Matchsponsorn Ahléns Buss pris till bästa hemmaspelare gick till Isak Jaldenius. Gissar att Niklas Hovling och "Colten" fanns med i resonomanget. Den stora publiken 123 st mådde gott och det var riktigt trångt bland enebuskarna på bortre lång.... KURIOSA Förra hemmamatchens spiktävling för supportrarna har väckt en del frågor. En fullständig nolla , vi kan kalla honom "Stefan", slog då den samlade snickareliten. Dopinginstitutet Wada medelar nu att A-provet visar spår av otillåten substans. Professor Arne Ljungkvist tror att det rör sig om intag av både A och B vitamin..Vi väntar på B-provet... Söndag morron 11:00 spelar U-laget på Mellbyvallen. Hu! Vi ses då! Lars E. Herr 17 sep 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter