• Tack för ert stöd!

    Vi i A-laget vill tacka alla supportar för ert stöd under säsongen! Fantastiskt roligt att se så många komma ner till matcherna gång efter gång. Nu laddar vi batterierna för årsfesten som går av stapeln den 29 Oktober. Där avslutar vi detta år på bästa sätt. Vi ses! Herr 2 okt 2016 0kommentarer
  • AVSLUTNINGEN RENA SÖMNPILLRET.

    Sex raka segrar fick räcka. När kvalchansen försvann förra veckan och badbaljan stod och väntade var det ett geistlöst ÖSIK på Sönevallen i eftermiddag. Motivation slår klass brukar det heta och idag var Saleby/NHärene hetare och vann med 2-0. Trots en uppsjö av chanser och 3-4 stolpträffar ville bollen inte in bakom en storspelande bortakeeper Isak Laurell.Inte ens en straff hittade målet. Elias prickade insida stolpe och via mv ut, det var en sån dag alltså... När sen gästerna sticker upp och gör ett mål i varje halvlek, så vinner Magnus Erikssons mannar sin blott tredje match för säsongen. Då K Vedum slog Trässberg hade ÖSIK-seger inneburit en tredjeplats, nu blev det istället en fjärde position. Tolv segrar och sex förluster blev facit. och med tanke på att vi inledde med tre förluster får vi väl ge resten av säsongen godkänt. Nu siktar vi på att ta en ännu bättre placering nästa år, drömmen om en div 5 plats lever vidare. Därmed tackar jag för i år, jag tror det var en träning inlagd på ÖIP på onsdag. Kolla på hemsida. Vi ses! Lars E. Herr 1 okt 2016 0kommentarer
  • Tårtkalas!

    Nu har det blivit dags för ÖSIK´s sista match för säsongen -16, om nu inte lördagens match blir en målrik histora! Som vanligt ligger vi i topp i publikligan och det vill vi fortsätta med. Därför vi vill tacka vår trogna publik med att bjuda på tårta å kaffe/festis i halvlek. Så strunta i trekaffet hemma och kommer ner till Sönevallen för kvartifyrakaffe istället! Avspark 15:00, hoppas vi ses på lördag! Örslösa-Söne IK 30 sep 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter