Kryss igen för A-laget
Vi mötte idag ett div 6 lag som förra säsongen var en match från att kliva upp i div 5, ska vara bra motstånd. De spelar 4-4-2 ganska kompakt, fysiskt på gränsen till fult i rygg. Jämn spel med fördel S.a Härene i första halvlek, mest beroende på att vi slarvar med pass och uppspel, och tappar onödigt mkt boll på renssparkar som kunde spelats. I halvlekens sista minut får Joel (Karlsson-junior) en bra boll på högerkanten. Istället för att bara slå ett enkelt inlägg avancerar han in i straffområdet och sätter ett kanonpass som Robert trycker in. 1-0 i halvtid. I halvlek bestämmer vi oss för att vrida "mittfältstriangel" och spela med en def.mitt och två offensiva. Ett bra drag. Vi tar över och styr matchen, och skapar fler lägen. Robert hittar Mathias med ett kort pass i utkanten av straffområdet, och Mathias vänder upp och smäller in 2-0 i krysset. Vi skapar fler lägen, och borde gjort fler mål. Robert får utgå pga vadproblem. David skallar ihop med en motståndare och blöder ordentligt, tvingas utgå. Staffan går loss vid kortlinjen i straffområdet och blir fälld, men straffen uteblir. Istället gör S:a Härene mål direkt i anfallet efter. Ngn minut senare smäller de in 2-2. Vi släpper 2 mål sista 5 minuterna inte pga dålig ork eller skador eller domare, utan enbart för att vi tappar inställning/motivation sista delen av halvleken. Viktigt att ta med sig den kunskapen till seriespelet. Förutom det oavgjorda resultatet som var rätt ok måste två riktigt positiva saker nämnas. 1 - Vilken lyx att åka buss till matchen.............ordning på den föreningen. 2 - Vilken lyx att ha tillgång till bra juniorer. Filip och Joel går rätt in och tar för sig......härligt.
Herr
19 mar 2017
0kommentarer
DM mot Södra Härene borta
På Söndag spelar vi kl 12.15 i Vårgårda TRUPPEN 1 NIKLAS 2 JOEL 3 JOHANNES 4 ELIAS 6 JESPER 8 JOHAN 9 MATHIAS 11 STAFFAN 12 FILIP S 13 HENNING 14 AXEL 15 ROBERT 18 DAVID 19 HOFLING AVRESA 09:45 Örslösa kyrka 10:00 Gavattentornet 10.00 SÖNDAG
Herr
17 mar 2017
0kommentarer
KRYSS I DM MOT LUNDSBRUNN!
Betydligt bättre väder idag mot Lundsbrunn än förra helgens snöstormsmatch mot LFK-U. Resultatet blev dock desamma, ett kryss igen alltså, och än en gång fick vi jobba oss ikapp efter underläge i paus. Division 4 gänget tog kommandot från start och det blev mycket försvarsjobb första 45. Det gjorde vi å andra sidan rätt bra men med halvtimmen spelad kom det ett baklängesmål efter hörnkalabalik.Strax före halvtidspausen kom även ett 0-2 mål, surt men kanske inte helt orättvist. LIksom sist betydligt bättre takter i andra halvlek. Robban L , RS och Elias fick tag i bollen och vi kunde få igång lite eget spel. Blott 15-årige Filip Stadling var också en pigg injektion ute på kanten. Med 70 min spelade kom också belöningen. Ett frisparksinlägg gick förbi målet men skickades in igen och där stod Rickard "RS" "Flis" Svensson och placerade in reduceringen, 1-2. Nu gick vi för kvittering, men när Johannes H:s nick smet precis utanför i 87:e trodde vi nog lite till mans att det var sista chansen.... Men vi fick en sista möjlighet, en hörna i de sista skälvande sekunderna. På den uppstod full kalabalik där till slut Johan Nilsson fick fram långa tån och 2-2 slutade matchen. En fin laginsats än en gång alltså där vi krigar in i kaklet. Vi ger mittbackarna Johannes och Niklas H ett extra plus. Eftersom matchen ingick i DM avslutades matchen med en straffläggning som vi nog inte ska orda så mycket om. Liksom i väderrapporten var det mest "spridda skurar" och Johan N var den ende ÖSIK:are som hittade målet. Gott om publik, både från ÖSIK och Lundsbrunn följde i vårvädret. Vi ses! Lars E.
Herr
12 mar 2017
0kommentarer
Visa fler nyheter