Gräspremiären avklarad!
På Hellehofs fina B-plan var det idag dags att prova på riktigt gräsunderlag. Hemmalaget Trollekis som satsat ordentligt inför säsongen vann med 3-1, men förutom resultatet fanns det många saker att vara nöjd med. Vi saknade fem starka kort sen förra helgen men istället fick en drös juniorer chansen att visa både fram och bakfötter. Lintottarna Filip Stadling, Joel Karlsson, Valdemar Aronsson och Jacob Mouchard-Jonsson bildade en smurfline som imponerade på både mig och de 50 övriga(!) i publikum. Trollekis tog ledningen med 1-0 efter 20 minuter på en grann frispark. Filip S satte ett kliniskt skott i bortre gaveln och så var det 1-1 med halvtimmen spelad. Ett resultat som borde varit paussiffror med tyvärr hade domarens klocka gått sönder (!) och spelet fortsatte och då passade hemmalaget på att ta ledningen efter en hörna. Typiskt... Andra halvlek var ganska kemiskt fri från målchanser. Daniel Bill gjorde comeback ock prickade stolpen det första han gjorde , vilket var vår bästa kvitteringsmöjlighet. Istället kunde Trollekis kontra in 3-1 i slutet när vi flyttat upp personal i anfallet. Sett över 90 min var det nog rättvist men "Kongo" och Janne M fick nog ändå svar på en del frågetecken. Niklas J i målet var vaken och agerade extra back när det kom genomskärare , i försvaret har Johannes Henningsson tagit ett steg framåt och verkar bättre än på många år. Kållandsöförvärvet Christoffer "Koffe" Henrikssen-Kedén (långt namn) visade även att han blir en förstärkning. Själv var jag och kollade på träningen i torsdags. Såg bra ut med 18 seniorer och 15 juniorer, riktigt roligt! Nya tag nästa vecka! Vi ses! Lars E.
Herr
25 mar 2017
0kommentarer
Truppen mot Trollekis Lördag
Niklas,Joel,Filip,Bill,Ahlén,Hofling,Isak, Henning,Johannes,Robert,Staffan,Toffe, Mouchard,Jesper,Andreas Samling-AVRESA- 08.25 LÄCKÖGRILLEN Matchstart 10.00 i Hällekis OBS vi spelar på gräs !!! ÅTERBUD TILL JANNE 0704712136
Herr
24 mar 2017
0kommentarer
Kryss igen för A-laget
Vi mötte idag ett div 6 lag som förra säsongen var en match från att kliva upp i div 5, ska vara bra motstånd. De spelar 4-4-2 ganska kompakt, fysiskt på gränsen till fult i rygg. Jämn spel med fördel S.a Härene i första halvlek, mest beroende på att vi slarvar med pass och uppspel, och tappar onödigt mkt boll på renssparkar som kunde spelats. I halvlekens sista minut får Joel (Karlsson-junior) en bra boll på högerkanten. Istället för att bara slå ett enkelt inlägg avancerar han in i straffområdet och sätter ett kanonpass som Robert trycker in. 1-0 i halvtid. I halvlek bestämmer vi oss för att vrida "mittfältstriangel" och spela med en def.mitt och två offensiva. Ett bra drag. Vi tar över och styr matchen, och skapar fler lägen. Robert hittar Mathias med ett kort pass i utkanten av straffområdet, och Mathias vänder upp och smäller in 2-0 i krysset. Vi skapar fler lägen, och borde gjort fler mål. Robert får utgå pga vadproblem. David skallar ihop med en motståndare och blöder ordentligt, tvingas utgå. Staffan går loss vid kortlinjen i straffområdet och blir fälld, men straffen uteblir. Istället gör S:a Härene mål direkt i anfallet efter. Ngn minut senare smäller de in 2-2. Vi släpper 2 mål sista 5 minuterna inte pga dålig ork eller skador eller domare, utan enbart för att vi tappar inställning/motivation sista delen av halvleken. Viktigt att ta med sig den kunskapen till seriespelet. Förutom det oavgjorda resultatet som var rätt ok måste två riktigt positiva saker nämnas. 1 - Vilken lyx att åka buss till matchen.............ordning på den föreningen. 2 - Vilken lyx att ha tillgång till bra juniorer. Filip och Joel går rätt in och tar för sig......härligt.
Herr
19 mar 2017
0kommentarer
Visa fler nyheter