• Matchens profil. Lär känna Jan Magnusson!

    På lördag är det dags för säsongens första seriematch och det är Rackeby IK som står för motståndet. Då tänkte jag, varför inte lära känna vår nya tränare Jan Magnusson lite bättre och höra hans egna tankar inför premiären och säsongen i allmänhet. Var ÖSIK det självklara tränarvalet när du skulle fatta beslut eller fanns det andra alternativ? Jag hade några alternativ, men hade inte tänkt vara tränare alls 2017. Efter mötet ute på Örslösa IP där jag fick uppleva klubbens organisation och motivation kunde jag inte säga nej. Nu har du tränat laget under en längre period. Känner du dig varm i ÖSIK-kläderna? Hyfsat...den riktiga föreningskänslan kommer nu ute på IP. Uppfyller ÖSIK-truppen dina krav och vilka är lagets starka sidor? Truppen är helt klart bra nog att kriga i toppen på serien. Motivationen att träna måste dock upp några procent om den ska stämma med ambitionen att vinna serien. I seriepremiären möter vi ditt gamla lag Rackeby IK. Allmänna känslor inför den matchen? Fyra roliga säsonger i Rackeby IK, men enda känslan inför premiären är att förlust är otänkbart. Hur ser truppen ut inför premiären? Några spelare som inte finns tillgängliga? Isak, Robert och kanske David kan inte vara med i premiären. Annars är alla hela och tillgängliga, även om några skulle haft fler pass i benen. Vad har du för förväntningar på laget inför serien och vart i tabellen ligger ÖSIK efter seriens sista spelande match? Givetvis att vi är med i toppen och krigar. Vi ska vinna serien...eller hur? Till sist hur slutar seriepremiären mot Rackeby IK? 3-1 vinst. FEM SNABBA: Som aktiv spelare. I vilka lag har du spelat? Heimer, Bournemouth PFC, Källby, Tun, Trässberg, Läckö BK. Som aktiv spelare. På vilken position spelade du? Vänsterfot...vänsterback som pojk, vänsterytter som senior. Under din tränarkarriär. Vilka lag har du tränat? -95, och -93 generationerna i Heimer från 6 år till J-lag. Lidköping United, Rackeby IK plus att jag varit engagerad lite i Västgötaträningarna. Om du hade fått byta liv med en fotbollsspelare. Vem skulle det varit? Finns bara en, Johan Cruyff. Din favoritklubb i fotbollsvärlden? Som ung Ajax och Manchester United. Nu drar jag som resten av familjen åt Arsenal. Örslösa-Söne IK 18 apr 2017 0kommentarer
  • Genrepet avklarat 3-1-seger mot KGIF!

    På en blöt men ändå bra gräsplan ute på öna mötte idag ÖSIK seriekonkurrenterna Kållandsö. Hemmalaget mönstrade en ganska ung elva där br Patrik och Johan "Tjurn" Tobiasson stångades i försvaret. Utan att förta sig alltför mycket kunde våra grabbar avgå med en komfortabel 3-1 seger. Hemmalaget öppnade annars piggt och var löpvilliga. ÖSIK tog över allmer och mitt i halvleken uppstod ett friläge för A Strömberg som rundade mv, som sträckte ut tassen med straff som följd. Johan Nilsson satte säkert 0-1. Lite senare la Johannes A en frispark som nog var menad som ett inlägg, men i röran framför mål dalade den rakt in i mål, 0-2 paus. ÖSIK-övertag även i andra och när Mattias J satte 0-3 trodde man nog på fler mål. Kålladsö bet dock ifrån och efter ett bolltapp i uppspelsfasen kom en reducering, 1-3.Fler mål fick inte den fåtaliga publiken se i påskkylan. Nästa helg startar serien och jag hoppas att vi har en växel till att lägga in när Rackeby står för motståndet. J Henningsson och "Toffe" (som jag kallade Koffe i ett tidigare referat) bra idag. Nu firar vi påsk. Nästa vecka träning tisdag och torsdag. Vi ses! Lars E. Herr 14 apr 2017 0kommentarer
  • Match Långfredag borta mot Kållandsö, TRUPP

    Trupp Niklas, David, Henning, Hofling, Johannes, Elias, RS, Johan, Toffe, Andreas, Mathias, Staffan, Bill, Robert OBS !!! Samling/ Avresa Örslösa IP De som inte blivit filmade ska vara där 09.45. Gäller även de som ej spelar fredag. Avresa Kållandsö 10.30 Återbud (kommentarer) Janne 0704712136 Herr 13 apr 2017 0kommentarer
  • Visa fler nyheter