• FULL POTT I HEMMAPREMIÄREN - DUBBELT UPP!

    Vilken dag på ÖIP! Flaggorna vajade i vinden. Gräsmattan var som ett parkettgolv. Vårat nya juniorlag tvålade till Vårgårda med 2-1. Avgörade på Stopptid! Som kronan på verket tog A-laget en skön 4-1 seger mot Rackeby! Till A-lags matchen. Ett överraskande bra RIK startade piggt i medvinden. Inga klara lägen men lite halvluriga grejer var det. Med 20 min spelat kom så Andreas Strömberg före RIK-keepern Mattias Axelsson (inte han) som kopplade en halvnelson, kunde varit rött men domare Jon Eriksson nöjde sig med straff! Johan Nilsson (som enligt egen utsago aldrig missat en straff) hade små marginaler, stolpe in och 1-0 ! Bättre fart på ÖSIK nu och med halvtimmen spelad avslutade Mattias Johansson ett vackert anfall med att sätta 2-0 i burgaveln! Paus Medvind för ÖSIK i andra som borde gjort både trean opch fyran.Bla hade Staffan och Elias ett antal jättelägen som satt utanför eller så fantomräddade Mattias Axelsson (inte han) bollen. Med fotbollens egna logik kom istället bortalagets Christian Järkeborn igen och satte ett reduceringsmål, 2-1. Huu! Man hade tom ett jätteläge till kvittering men bollen smet utanför..... Till slut tog ändå tyngden och spelskickligheten ut sin rätt. Inbytte junioren Jacob Mouchard-Jonsson bombade in 3-1 så att det sjöng i närmaskorna med 10 min kvar. Härligt! Pånyttfödde Mattias "Fesken" Johansson satte spiken i Rackebykistan med sitt andra mål med 5 min kvar! Bra publiksiffra i blåsten, 150 personer kunde vandra nöjda hemåt. ( Några var väl bortafans kanske....) Spelarkritik. Bra laginsats där vi inte tillät motståndarna att få igång ett eget spel utan fick förlita sig på chansbollar. Christoffer "Toffe" Keden-Henrikssen (långt namn igen) mycket som defensiv mittfältare. Två pigga inhoppare. Jacob M-J och Magnus Aronsson (16-år) får ett stort + för respektlöst och moget spel. Det livar gott inför framtiden.... Den som missat "Syntens" laguppställningsvideo före matchen kan kolla i efterhand! Redan tusentals visningar och beröm från när och fjärran!!! Nämnde "Synten" hade även ett filmteam på plats idag och vi ser fram emot premiären!!! På måndag möter U-laget Kållandsö på Sönevallen. Laguppställning kommer under morgondagen. Tills dess, tát lugnt med firandet.... Vi ses! Lars E Herr 22 apr 2017 1kommentar
  • LÖRDAGENS PREMIÄRTRUPP

    Anders Ahlen Andreas Strömberg Axel Larsson Christoffer "Toffe" Keden Elias Jaldenius Jacob Mouchard Johan Nilsson Johannes Albertsson Johannes Henningsson Magnus Aronsson Mathias Johansson Niclas Hofling Niklas Johansson Richard Svensson Staffan Arkelöv SAMLING 13.30 Örslösa IP Kom i tid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ev. återbud kan ni glömma Herr 20 apr 2017 0kommentarer
  • Auktionsgods

    mottages tacksamt till Örslösa Söne IK:s sommarauktion lördag 29 juli 2017 på Örslösa IP Ring så hämtar vi! Leif J 0510 12261 Karl-Arne H 0709 391268 Robert H 0768 246400 Örslösa Söne IK:s kansli 0510 12200 Örslösa-Söne IK Örslösa-Söne IK 19 apr 2017 0kommentarer
  • Visa fler nyheter