• SÄKER SEGER MOT SALEBY.

    ÖSIK mot Saleby på Tigervallen. Det kunde väl bara sluta på ett sätt? Ja till slut gjorde blev det så. Men ett Saleby som är bättre än på länge chockade hemmalaget och skickade in 0-1 efter 10 min. När samtidigt unge målvakten Isak Svantesson (Jimmys herle) storspelade var det lite oroliga miner på ÖSIK bänken. Men Victor Adamsson som nu fått upp ångan krutade raskt in 2 bollar och så var det ÖSIK som satt i förarsätet. Frans Stensson fyllde på med ett 3-1 mål innan paus. Andra halvlek slutade 3-0 och slutresultatet fastställdes alltså till 6-1. Victor, Frans och Alfons noterades för målen. (5-1 målet skrevs som självmål, men Alfons var siste hemmaspelare och får målet i min bok) Liam Allen assisterade vackert vid de två första målen. Framåt blir 18:årige (snart) Frans allt vassare. Lite kritik: Varför envisas med överlånga hörnor, när ingen är på plats för att nicka in bollen? Mot de bättre lagen kan vi inte slösa bort 10-15 hörnor..... Igår tog Damlaget en fin 1-0 seger mot Mellby. Med A-lagets seger ikväll blir det säkert god stämning i morgon när lagen ordnar festkväll som inleds med brännboll. Tippar att Lukas tar flest lyror. Låter kul. Synd att man inte är 50 år yngre.... På tal om hög ålder. 90 plussaren Rolf i Nästegårn (Melvins morfar) sopade hem tusenlappen i 50-50 lotteriet. Synd bara att han lovat bänkgrannen Sören Jonsson att dela vinsten.... Redan på onsdag väntar en svår bortamatch när Rackeby tar emot på Degeberg. Ett RIK som går som tåget och körde över Kinne-Vedum med 4-1 ikväll! VARNING!!! Vi ses på onsdag! Lars E. Herr 22 maj 0kommentarer
  • Matchen profil

    Om mindre än ett dygn kommer Saleby IF till Tigervallen. Vad passar inte bättre än att se hur tankarna går hos våran målvakt för dagen nr.1 Melvin Antonsson! Dem som följer ert P09 lag på Instagram har säkert sätt att du kallas för bärskungen. Var kommer detta smeknamn ifrån? - Kan man sänka en platta under en kväll då förtjänar man namnet säger inget mer Du debuterade hemma mot Kållandsö och stod även mellan stolparna borta mot Kinne-Vedum. Hur känns det att spela A-lag? - Känns otroligt kul och alla har varit stöttande När du inte är nere på fotbollsplanen, vad gör du då? - Gibbar eller kollar Arsenal Hört att du lirar striker på träningarna. Är de något du ska satsa på eller trivs du bäst framför kassen? - Ja kassen är mitt hem för där behöver jag inte löpa så mycket, men tränarna vet ju att jag kan slänga in någon balja ifall målproduktionen torknar Hur går tankarna inför matchen, någon som är extra het? - Förhoppningsvis blir de tre sköna pinnar och en hållen nolla och den som ser riktigt het ut är ändå Rasmus Algotsson Herr 21 maj 0kommentarer
  • Tack alla som jobbade på Lidköping City Pull 15 maj

    En osäker väderleksprognos och en rejäl regnskur i början av kvällen hindrade inte publiktilströmningen till Lidköping City Pull. Och fotona i NLT visar att publiken var på gott humör. Vi var drygt 70 persone från ÖSIK som jobbade i parkering, entre och försäljning. Som tidigare år är hela föreningen representerad med herrfotboll och ungdomslagsföräldrar i topp. Damlaget ökade även i år sin medverkan och pingis, styrelse och några trotjänare kompletterade bra. Tävlingen började kl 16.30 men från kl 15 var det en jämn tillströmning av pubklik fram till ca 22.30. ÖSIK hade funktionärer på plats från kl 15 fram till sista städningen var klar strax före 01.00. Vi uppfattar att allt fungerade bra och att LTPC är nöjda med vår insats. Som alltid visar alla ett imponerande engagemang, gott humör och en positiv inställning. Jätteroligt och fantastiskt att vi kan vara över 70 personer. Tack alla för ett engagerat, ansvarsfullt och jättebra jobb. Elisabet, Marcus och Karl-Arne Örslösa-Söne IK 17 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter