• 8-0 MOT JÄRPÅS!

    Jumbolaget Järpås hade förstås inte mycket att sätta emot i dagens match på IP/Tigervallen. Storsegern skrevs till slut till hela 8-0. Hela 7 olika målskyttar låg bakom målen. Emil BS fixade 2 och sen en lång radda enmålsskyttar. Liam,Frans,Melvin,Alfons, Victor och Totte hette dom. Så mycket mer är det nog inte att säga om den här matchen. På självaste nationaldagen den 6:e juni går nästa match. Då blir det bl.a bödrakamp mellan br Ernryd.Mötet startar kl 15:00 på Bronäsvallen.Redan i morgon matchar U-laget hemma mot Kållandsö. Vi ses! Lars E. Herr 31 maj 0kommentarer
  • Matchens profil

    Imorgon kommer Järpås på besök. Matchens Profil till detta intressanta möte är Örslösa/Sönes heta målskytt nr.7 Alfons Ernryd! Nu är de inte ens en vecka kvar till du ska kliva ut i vuxenlivet. Hur känns de? - Det känns riktigt roligt och spännande, man vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. Men förhoppningsvis så klarar man sig ifrån junis uppgifterna på träningarna nu I Rasmus intervju hörde vi att du var väldigt noggrann med ditt utseende. Stämmer detta eller hittar han bara på? - Jag säger såhär, ska man göra någonting snyggt på plan så måste man själv vara snygg när man gör det. Vem i laget är det störst chans att man stöter på en kväll ute på nattklubben? - De är utan tvekan Joel Karlsson! Han missar aldrig en chans att kliva in på stadt en lördagkväll När du inte är ner och spelar fotboll vad gör du då? - När jag inte spelar fotboll så kan du oftast hitta mig på golfbanan eller liggandes på bänkpressen på gymmet. Finns även en liten chans att jag kan på helgerna befinna mig med Joel på dansgolvet. Hur går tankarna inför matchen, någon som ser extra het ut? - Det kommer nog bli en match där vi får föra spelet och det kommer nog bli en målrik match! Någon som ser riktigt het ut är Victor Adamsson som jag tror slår till med ett hattrick! Örslösa-Söne IK 30 maj 0kommentarer
  • TENNISSIFFROR PÅ DEGEBERG. SEGER MED 6-3!!

    Kvällens match på Degeberg hade säkert stort underhållningsvärde för den opartiske åskådaren. Nio mål och ytterligare en hel drös med målchanser. Men! Lite kritik till att börja med. Vi är förvånansvärt ihöliga i försvarsspelet. T.ex RIK:s första mål. Där står alla och "hästesöver" på en snabbt lagd frispark. På det en "tjurrusning" och ett förlorat motlägg och som kronan på verket en dålig rensning och det betydde 1-1 bakom en tappert kämpande Melvin. Nog om detta. Planen var inte bra. Hård och ojämn där bollarna studsade lite hur som helst. En hel fina kombinationer hittade vi ändå. En läcker framspelning gav Victor möjlighet att med yttersidan vinkla in1-0 målet. Frans Stenssons vänsterskott till 2-1 gick inte heller av för hackor. Första halvleks bäste forward Alfons Ernryds 3-1 nick var inte dålig den heller... Hemmalagets bäste spelare Gustav Sondèn briljerade med en frispark i klykan till paussiffrorna 2-3. Victor visade att han också kan skruva in frisparkar och så var det 2-4 i 59:e. Sondèn hade ytterligare ett ess i rockärmen nä han bytte hörn och skruvade vackert in sin andra frispark till 3-4 i 70:emin. Men nu var det slut på det roliga för Rackeby. Alfred Andersson byttes in och fick per omgående en s.k stickare på högerkanten. På det en passning snett inåt bakåt och så fick reultatansvarige Göran Asp trycka fram 3-5 på resultattavlan. Målskytt för andra gången, Alfons E. Inte nog med detta. Totte Bohren lyckades tillsamman med mittback Sondén forcera in ett 6-3 mål. Sondèn som till vardags jobbar in turbutiken på Hjertberg stängde därmed (oturs) butiken för kvällen... Totte B spelade andra halvleken vilket var första seriematchen på över ett år. Ett piggt in hopp även av Oscar Jonsson som var hemkommen från studierna i Linköping. På söndag väntar möte med återstartade Järpås hemma på Tigervallen/IP. Matchen börjar 16:00. Vi ses där! Lars E. Herr 27 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter